پاکدامنی

حجاب در نگاه اندیشه های ارزشمند

پاکدامنی

حجاب در نگاه اندیشه های ارزشمند

آثار بدحجابی

4- آثار اخروى بد حجابى

ط. نکویی ریزی

 قرآن کریم مى‏فرماید: »و ان لیس للانسان الا ما سعى و انّ سعیه سوف یرى«(65) و این‏که براى انسان جز حاصل تلاش او نیست و )نتیجه( کوشش او به زودى دیده خواهد شد. سعى به معناى جدیت در کار است، هر کس بهره‏اش بواسطه سعى اوست و نیز بهره سعى کسى را هم به دیگرى نمى‏دهند، همانطور که ضرر کسى را به دیگرى نمى‏دهند، چنانچه هر کس طعام خورد، خودش سیر مى‏شود نه غیر او.

 در مورد آخرت هم همینطور است بعضى را شیطان فریب مى‏دهد. آنان به جاى آن که در تهیه توشه قیامت کوشش کنند و از عذاب قیامت بترسند، به غفلت مى‏گذرانند و ایمان خود راتباه مى‏کنند در حالى که به تکرار، آیات حجاب را خوانده‏اند یا حدیث معراج را شنیده‏اند. شیطان که دشمن قسم خورده‏ى ما انسان‏هاست، همواره درصدد فریبکارى و ضربه زدن به ماست. او در پى زمینه‏هایى مى‏گردد که بهتر بتواند انسان را فریب دهد، شکى نیست که بدحجابى زنان از بهترین دام‏ها و وسائل وسوسه شیطان و فریبکارى اوست، که زن را از بهشت برین به جهنم مى‏کشاند.

 از جمله آثار بدحجابى زنان کیفر آخرتى است، زیرا حجاب ناقص یا آشکار کردن مو، آرایش‏ها و زینت‏ها در نزد نامحرم و جلوه‏گرى با لباس‏هاى نازک، تنگ، با مدل‏هاى مخصوص و رنگ‏هاى مهیج از جمله گناهانى است که بر آن وعده عذاب داده شده است. چه اینکه بدحجابى نمونه بارزى از گناهان جنسى است که به بسیارى از گناهان دیگر دامن مى‏زند.

  نمونه‏هائى از عذاب اخروى زنان بدحجاب عبارت است از:

 1 - آتش دوزخ

 پیامبر اکرم )ص( در گفتارى زنانى را که زینت خود را براى نامحرمان آشکار سازند، سزاوار آتش دوزخ مى‏شمارد:

 » نهى النّبى ان تتزیّن المرأة لغیر زوجها، فان  فعلت کان حقاً على اللّه ان یحرقها«(66).

 پیامبر اکرم )ص( نهى کرد زن را از این‏که خود را براى غیر شوهرش آرایش نماید. اگر چنین کند، بر خداوند سزاوار است که او را در آتش بسوزاند.

 2 - آویزان شدن بر مو

 پیامبراکرم )ص( در مورد آن‏چه در لیلة المعراج مشاهده کرده بود، مى‏فرماید:

 »و رأیت امرأة معلقه بشعرهایغلى دماغ رأسها«

 زنى را دیدم که به موهاى سرش آویزان بود و مغز سر او به جوش و غلیان در آمده بود. سپس در توضیح رفتارى که این پیامد را به همراه داشته، فرمودند:

 » اما المعلقة بشعرها فانها کانت لا تغطى شعرها من الرجال(67)»

 اما آن زنى که به موهاى سرش آویزان بود، زنى است که موهاى خود را از مردان نمى‏پوشاند .

 3 - چیدن گوشت بدن خود

 از عقوبت‏هاى اخروى دیگر زنان بدحجاب در قیامت چیدن گوشت بدن آنان توسط ایشان است که در روایت پیشین به آن اشاره شده است:

 »و رأیت امرأة تقطع لحم جسدها من مقدمها و مؤخرها بالمقاریض من النار...«

 زنى را دیدم که گوشت بدن خود را از جلو و از عقب باقیچى‏هائى از آتش مى‏چید.

 »و اما التى کانت تقرض لحمها بالمقاریض فانها کانت تعرض نفسها على الرجال«

 و اما آن زنى که گوشت بدن خود را به قیچى هائى از آتش مى‏چید، آن زنى بود که در دنیا خود را در معرض تماشاى نامحرمان و در اختیار آنها مى‏گذاشت(68).

 4 - خوردن گوشت بدن خود

 در بخش دیگرى از روایت پیشین آمده است:

 »و رأیت امرأة تأکل لحم جسدها و النار توقد من تحتها«

 زنى را دیدم که گوشت بدن خود را مى‏خورد و آتش از زیرش افروخته مى‏شد.

 » واما التى تأکل لحم جسدها فانها کانت تزین بدنها للناس«(69).

 و اما آن زنى که گوشت بدن خود را مى‏خورد آن زنى است که بدن خود را براى مردم زینت مى‏کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد